donderdag 15 september 2011

Ingelin Angerborn

*


Regelmatig zoeken we iets speciaal voor jou. Om te lezen, om te doen of om naar te kijken. Lees onze tips allemaal!
31-08-2011
Zomergroet van... Ingelin Angerborn
Till Leesplein och alla hollĂ„ndska bokslukare! Ofwel: Aan Leesplein en alle Hollandse  boekenwurmen... De kaart van Ingelin Angerborn kwam uit Zweden, waar Ingelin is geboren en nog steeds woont. Een groet uit het land van Pippi!
We hebben de tekst maar even voor je laten vertalen *). Dit schrijft Ingelin:

Hallo,
Hier komt een groet uit Zweden. Als je de naam van mijn land hoort, denk je misschien wel het eerste aan Pippi Langkous, Ikea en elanden. De eland noemen we ook wel “de koning van het bos”, omdat hij zo groot is en een statige kroon op zijn kop heeft. Ik heb er een paar in het echt in het  wild gezien. Op een keer stond er zelfs een in onze tuin. Dat was cool.
 
Ik wens jullie een mooie leeszomer.
KNUFFEL.

Ingelin schrijft hele grappige verhalen, waar ze ook zelf de tekeningen bij maakt. Ken je bijvoorbeeld haar laatste boek: De klunzenclub? Het gaat over Viking, een echte kluns. Zeker in gezelschap van Melten, op wie hij heimelijk verliefd is! Samen met andere klunzen uit de klas richt hij een speciale club op, een klunzenclub!

Over Tilda maakte ze drie boeken, met fraaie titels: Als ik niet toevallig de hond van tante Doris verwisseld had, Als ik niet toevallig de waarheid gezegd had en Als ik niet toevallig een cavia gekocht had.

De dag dat ik een hond wilde zijn gaat over de hond van Astrid: een beetje voor de haard liggen slapen, geaaid worden door iedereen en verder niets hoeven: het leven van een hond lijkt Astrid zo slecht nog niet.

*) Tonny Meelis heeft de tekst vertaald. Dank Tonny!

Geen opmerkingen: