vrijdag 9 december 2011

Marijke ten Cate - Bo en Babs in de sneeuw

*
Marijke ten Cate
Schoolbezoeken

Met enige regelmaat bezoek ik scholen in het kader van kunstprojecten of rond de kinderboekenweek.
Met de jongste kinderen werk ik vaak naar aanleiding van een van de prentenboeken. Op speelse wijze komt het vak illustreren aan bod.
Ik laat veel schetsen en materialen zien zodat de kinderen kunnen ondervinden hoe een illustrator werkt. Verder teken ik vaak op grote vellen papier levensgrote schetsen van de dieren uit het boek.
In de hogere groepen ga ik wat dieper in op hoe ik te werk ga als illustrator. Maar ook daar teken ik ter plekke voorbeelden op grote vellen.
In overleg kan ik ook meewerken aan een meer praktische invulling waarbij de kinderen zelf aan de slag gaan met het illustreren van een verhaal of gedicht.

U kunt mij boeken via de Stichting Schrijver School en Samenleving: www.sss.nl
Loading...

*


Geen opmerkingen: