zaterdag 3 december 2011

Mathilde Stein - De kindereter

Over Mathilde

Hoi!



Ik ben Mathilde. Ik woon in Engeland, samen met een Franse man, en die heb ik weer leren kennen tijdens m’n studie Spaans…. maar schrijven doe ik dus gewoon lekker in het Nederlands.
Op deze pagina vind je wat meer informatie over wie ik ben, wat ik doe en waar ik blij van word.

‘Blij’



Er zijn een boel dingen waar ik blij van word. Van lekker naar de wolken kijken bijvoorbeeld. En van op blote voeten in het gras lopen. Van Frankrijk. Van grote tafels vol fijne mensen en lekker eten. Van als op een zomerse dag de was zo lekker droogt. Van mijn vrienden. Van mooie bloemen, boeken en schilderijen. Van chocolade eten. Van GEEN chocolade eten.Van die aardige postbode met die flaporen, die altijd even zwaait. Van rood-wit geblokte tafelkleedjes. Van als de buurman als verrassing vast vijf tomatenplantjes in onze tuin heeft gezet. Van een goede bocht met snowboarden. Van wakker worden naast Christophe.  Van mensen die een liedje fluiten op straat. Van een verkoopster die eerlijk zegt als iets niet staat. Van ‘s avonds laat ijsjes eten op een zomers plein in Italie, samen met de oude hangmannetjes van het dorp. Van de kleuren van Andalusie. Van schilderen, ook als het niet lukt. Van mijn oude teddybeer zonder oren. Van als mensen gewoon zomaar aardig voor elkaar zijn.
En waar ik vooral ook héél blij van word, dat is het schrijven van fijne kinderboeken. Dus als jullie nou ook weer blij worden van het lezen daarvan, dan zorgen we met z’n allen toch maar weer mooi voor een hoop extra blij in de wereld!

Werk


  • Communicatie- en organisatieadviseur
  • Schrijfster
  • Universitair docent eventmanagement

Landen

  • Frankrijk, Engeland, Nederland

Studies

  • Spaans, postdoc communicatiewetenschappen, kunstacademie

Talen

  • Nederlands, Frans, Duits, Engels, Spaans, Portugees, Italiaans

Linkedin


*



Geen opmerkingen: