donderdag 8 december 2011

Sieneke de Rooij - Het nieuwe olifantje

Welkom!

Ik ben Sieneke de Rooij, schrijfster en redacteur. Taal en tekst, waar ik dol op ben, houden mij altijd bezig. Ik lees liefst alle letters die ik tegenkom: van de shampoofles na het opstaan tot het laatste gedicht voor het slapengaan.
Op deze site vind je wat informatie over mijn boeken en mijzelf. Je kunt hier vast verhaaltjes lezen, of kijken hoe je zelf een verhaal schrijft.
Klik maar lekker rond. En als je mij iets te schrijven hebt, dan kan dat hier. Veel plezier

Het nieuwe olifantje

Olifantennieuws: Yindee heeft een zusje gekregen! Ze heet Mumba.
Caroline en ik hebben weer een Gouden Boekje gemaakt: Het nieuwe olifantje. Het boekje lijkt op een groeiboekje voor kinderen.

Artis staat op zijn kop door de geboorte van het nieuwe olifantje.
Thong Tai, de moeder van Yindee, kreeg haar tweede jonkie op 18 juni.  Het kleintje is heel beweeglijk en woog bij haar geboorte 90 kilo, zo veel als een forse volwassene. Iedereen is Artis is heel blij.
Op de website van Artis kun je er alles over lezen en je kunt het filmpje van Mumba's geboorte bekijken. Artis heeft trouwens ook veel anderere leuke filmpjes. Bijvoorbeeld: de jonkies die deze lente geboren zijn en Yindee in haar badje!

Dit is het nieuwe Gouden Boekje: Het nieuwe olifantje. Het is een 'doe-boekje' en het lijkt op groeiboekjes zoals die ook voor nieuwe mensenbaby's worden gemaakt. Je kunt er zelf in schrijven en tekenen. Er staan dingen over olifanten in die je misschien nog niet wist.

Kijk op de site van Artis bij Olifantje om alles in de gaten te houden!


*


Geen opmerkingen: