woensdag 5 oktober 2011

Marly van Otterloo

*

Geen kusjes van mij

Auteur: Otterloo, Marly van
Een prentenboek over een echtscheiding. Helaas krijgen ook kleuters hiermee te maken. Voorleesboek voor kinderen vanaf vijf jaar.
Geen kusjes van mij
Doris is verdrietig als haar ouders gaan scheiden. Toch vindt ze het samen met mama en Koos de hond wel fijn. Maar wanneer mama een nieuwe vriend Bas krijgt, wil Doris daar niks van weten. En dat houdt ze vol. Ze schrijft briefjes aan mama 'Geen kusjes van mij. Doris'.
Mama verzint iets voor Doris. Ik-hou-van-jou-taarten. Mama heeft een heleboel taarten. Een oma-taart, een opa-taart, een Koos-taart, een papa-taart, een Doris-taart, en ook een Bas-taart. Maar de taart van Doris is het grootst...
Wanneer Bas weer komt, zegt Doris: 'mijn taart is lekker het grootst'.
Aan het eind van het verhaal gaat mama met Bas trouwen. Dan voelt Doris zich toch wel een beetje raar. Wel blij en niet blij. Doris geeft mama en Bas haar cadeau: een schilderij met twintig kruisjes. Kusjes van mij, zegt Doris.
Om voor te lezen aan kinderen vanaf 5 jaar.
AP

*



*

Geen opmerkingen: