maandag 17 oktober 2011

Sandrine Lambert

*

Tekenen was mijn eerste liefde, dat doe ik zo lang ik me kan herinneren. Toen ik in 1998 bij uitgeverij Clavis aanklopte om mijn tekeningen te tonen, bleken ze vooral geïnteresseerd in de eenvoudige versjes die ik er bij geschreven had.
Daarom begon ik te schrijven, ik volgde een cursus en verbaasde mij er over hoe complementair schrijven en tekenen kunnen zijn. Boeken maken was een voor de hand liggende keuze.
Wat ik dan schrijf? Prentenboeken, voorleesverhaaltjes, zelf-lees-verhaaltjes, kortverhalen, lange verhalen, versjes, gedichten, brieven, e-mails, boodschappenlijstjes, cursusteksten, liedjes, kattebelletjes en de mooie namen van mijn zonen op hun brooddoos.

Sinds 2005 geef ik workshops rond het schrijven en illustreren van kinderboeken. Het geeft veel voldoening om anderen vooruit te helpen. Omdat ik zelf stap voor stap en met vallen en opstaan heb leren schrijven, voel ik gemakkelijk aan waar mensen vastzitten. Een duwtje in de goede richting is meestal een goede stimulans om verder te zetten.
Schrijven en jezelf ontwikkelen is vooral ongelooflijk leuk en spannend.
Voor vlabin-vbc (www.vlabinvbc.be) recenseer ik regelmatig prentenboeken.
Wekelijks schrijf ik een verhaal voor: www.petitlu.be
Ik geef ook auteurslezingen en workshops, kijk hier voor wat meer informatie of stuur me een berichtje.





Kijk hier naar enkele illustraties


Bibliografie:
· 2001: 'Versjes op mijn buik', uitgeverij Clavis (Hasselt-Amsterdam), tekst en illustraties
· 2002: 'Een bed vol spoken', uitgeverij Clavis (Hasselt-Amsterdam), tekst en illustraties
· 2003: 'Het Goedenachtverhalenboek', Zuidnederlandse Uitgeverij
· 2004: 'Versjes en rijmpjes voor het poëziealbum', Zuidnederlandse Uitgeverij
· 2004: 'Mooie en originele wensen voor elke gelegenheid', Zuidnederlandse Uitgeverij
· 2004: 'Ju, ju, paardje - De leukste speelversjes en knierijmpjes', Zuidnederlandse Uitgeverij
· 2004: 'Ferre, ferre, mon petit cheval - Comptines amusantes et poésies câlines', Chantecler
· 2005: 'Kleine Huppel wil niet opruimen', Zuidnederlandse Uitgeverij
· 2005: 'Kleine Huppel in de supermarkt', Zuidnederlandse Uitgeverij
· 2005: 'Kleine Huppel wil niet delen', Zuidnederlandse Uitgeverij
· 2007: 'Kleine Huppel aan zee', Zuidnederlandse Uitgeverij
. 2008: 'Kleine Huppel is jarig', Zuidnederlandse Uitgeverij
. 2009: '2 minuutjes voor het slapengaan', Zuidnederlandse Uitgeverij

. 2009: 'Nog één verhaaltje...en dan naar bed', (samen met Kim Vandyck), Zuidnederlandse Uitgeverij
. 2009: 'Mechelse Maatjes, een boek vol praatjes en plaatjes', illustraties; tekst door Tine Mortier (www.tinemortier.be)

. 2009: 'Aan tafel! - eetvoorleesverhalen', Kinderkijkers (www.kinderkijkers.nl), tekst en illustratie van een aantal verhalen
.2010: 'Kleine Huppel krijgt een broertje', Zuidnederlandse Uitgeverij
.2010: 'Drakentaart!', uitgeverij Clavis


*






*

Geen opmerkingen: